onsdag 16 november 2011

Första hyacinten.....

Vacker vinterdukning med krispa vita hyacinter i bordsdekorationen.
 Nu har jag varit ute och inhandlat årets första hyacint. Brukar vanligen vänta tills 1a advent innan jag tar hem dem i vanliga fall, men kände att jag behövde nått sött att titta på här hemma. Lite små konstigt är det också att min otroligt vackra blödröda pelargon på balkongen fortfarande blommar för fullt! =) Och jag har inte hjärta att ta bort den då den fortfarande är så fin. Köpte den i sensomras på rea, tror jag betala 8kr för den och då såg den inte mycket ut för världen. Så det var ett riktigt fynd!!

Butiken är ju påfylld med massa underbara vinter blomster och vintergröna växter. Doftande hyacinter, stora och små, vackra amaryllis lökar, söta små enar, tåliga rumsgranar och taklökar är bara lite av allt ni kan finna hos oss nu. Självklart finns det även gott om grankransar, mjuken, apelsinskivor, kanel mm för den som är pysselsugen och vill pynta lite hemma. Självklart hjälper vi er med tips och råd för att sätta ihop nåt som passar just dig!   



Sufrar runt lite och letar inspiration för min köksvägg hemma, har en tom vägg där det behöver piffas lite (läs mycket, då den e helt tom!) Har funderat lite på en tallrikshylla, men sen fastna jag för att sätta tallrikarna direkt på väggen istället och göra ett vackert collage av fat, tallrikar o assietter....

Vårt kök är svart vitt så tyckte denna va lite tuff, men kanske blir finare med lite färg...?
Älskar färgerna och den mjuka formen på det vackra porslinet från Rice Design. 

 Vacker juldekoration med söta doftande tazetter, kul ide att använda kulor som vas! Kanske vore nåt för juldukningen hemma?

Kram Marie

Inga kommentarer: