onsdag 7 december 2011

Hej! Mitt namn är Petra. Jag är nygammal här på hjärterum, jag har
arbetat här till och från i många herrans år...
Min stora passion i livet är trädgård och givetvis inredning.
I dag gör jag mitt första inlägg på bloggen, det går i trädgårdens tecken.

Vintervackert julträd!!!


Lärkträdet är ett absolut måste för mig i jul. Det är oerhört vackert med sitt skira
växtsätt, sina silvergrå barr och kottarna är helt underbara.
 Lärken är släkt med våra barrträd. Till skillnad från gran och tall tappar lärken sina barr.
Den växer inte vilt, men man kan ändå hitta den ibland.



När julen är över tar jag mitt träd, planterar  det i en stor kruka och vattnar det förstås....
till våren har jag en snygg växt på mitt trädäck.
 Det går ju också att plantera det i trädgården, tänk dock på att det kan bli 20 meter högt
Grenarna är väldigt  dekorativa med eller utan barr.
De kan man ha till sin dörrkrans,bordsdekoration eller varför inte en liten kvist på julklappen.
  




Det här var mitt inlägg för denna gång, hoppas ni gillart!!
Vill ni veta mer om lärkträdet och dess skötsel så maila mig på info@petrahallberg.se eller  www.petrahallberg.se
kramiz.......

Inga kommentarer: