fredag 20 januari 2012

Lite av formex inköpen....


Gokväll alla fredagsnjutare

Precis anlänt till hotellrummet efter en trevlig middag med Mia & crille på Västergården som var mycket nöjda med dagen, många fina ordrar och nya kunder... kvällen gick åt till att planera höstmässan.. så roliga ideer att jag vill att de ska va höst nu...=) massa nya och trevliga inslag har vi hittat på!!
Har så gärna velat uppdatera er härifrån mässan..men bloggen har inte funkat som den ska..men nu ikväll gick det allt ladda upp lite bilder.. dock mycket dålig kvalite från telefonen...

Igår torsdag 9.30 var de åter dax för formex mässan och inköp för våren... jag & Lina stod redo i Evas monter för olsson & jensen.... Eva hade en skänk som jag bara skulle ha!!.. Eva som äger olsson & jensen är fantastisk duktig på ge inspiration och finna vackra ting... som vanlig läggs den största delen av budgeten i hennes monter...


Även detta bord får komma hem till butiken.. även de vackra vita krukorna och faten kommer som nyhet..


fler nyhter, ljusstakar och lyktor....


Här nedan ser ni lite av skänken jag nämnde ca 3 meter lång.. på hem & trädgårdsmässan i mars kommer ni få se denna...


sen blev de dax för vår matt leverantör ett tiotal galet vackra patchwork mattor aländer redan nästa vecka..


Den som bjuder på maffigast monter på mässan är allt vår leverantör Pb home.. allt är galet stort och vackert.. mängder av möbler & vackra ting inköptes...



denna vackra säng finner ni redan i butiken både som enkel och dubbelsäng....
även alla klockor inhandlades


Bästa Lina visar upp en av alla citat tavlor vi köpte från Pb home...


IB Laursen bjöd på flera nyheter i mynthe serien kommer två nya vackra färger

och för alla er som efterfrågat mattallrik i denna serie kan jag gladligen meddela att det nu kommer i fyra olika färger... Och kan meddela att ni som såg leila bakar i frankrike med hennes färgglada kastruller inhandlades oxå....

och vilken glad nyhet det blev när jag såg Walther på mässan, var nog 5 år sedan sist.. så nu har jag beställt alla hus för julen 2012.. de är ju hus för året om.. bara vi som gjort det till en grej att ta in dem till julpremiären... ni hustokiga kan jag meddela att 2012 bjuder på några riktiga godingar!!!
även lite annat mysigt pynt inhandlades...



sen färgglada rice bjöd oxå på massa nyheter flera nya färger på ungsformar kannor och tallrikar... självklart inköptes alla nyhter!!!


Ffter dessa inköp åkte Lina hem till Borås för att med Stina & Petra ta sig till Åhaga för tillställningen Årets butik... Senare på kvällen fick jag sms från tjejerna att Anna dricker champange.... Och efter det kom ett fantastiskt sms från Anna själv.. tusen tack för de Fina orden min kära vän.. Och massa Grattis till utmärkelsen.. så fantastiskt galet glad för min vän.. att vi små egenföretagare som sliter och jobbar för att få våra verksamheter att gå runt.. blir uppmärksammade för all tid och kärlek vi lägger på våra verksamheter...


Snart ska jag ta bilen och hämta en vännina på tågstationen som kommer hemifrån.. vi ska ha en heldag i storstan imorgon med spa och mys.. för att sen på kvällen träffa några töser som vi reste till Brasilien tillsammans med för något år sedan.. de blir middag och allt lite galej efter det.. och vem vet det kanske planeras en ny resa... det skulle verkligen behövas
ser verkligen fram emot morgon dagen...

Sen på söndag blir det formex och mer inköp....

Go helg på er alla...

Inga kommentarer: