tisdag 17 april 2012

Bröllopstips & massor av inspiration...


Då var det tisdag igen och min tur att ge er en dos av mina idéer för bröllop. 
Många av mina vänner tror att jag är en "expert" då det gäller bröllop, för på två år har jag hunnit med ett tiotal... och jag lovar lika roligt varje gång. 
Det är något speciellt med BRÖLLOP. Bara den lyckan man känner är underbar. 
Och inget bröllop har varit det andra likt...för alla vill ju sätta sin egna prägel på giftermålet 
och göra det till just deras egna bröllop. 
Det har varit traditionella i kyrka, vigsel vid vattnet, buffé, lyxmat, party...ja listan kan göras lång.

Det som jag tycker man ska tänka på är
 Vad vill vi ha???
Det är nog den viktigaste frågan.

fint vid en utevigsel







enkla men roliga ljusstakar blir det lätt av upp och nervända vinglas
Denna bild tyckte jag var helt bedårande, och hade ett väldigt fint budskap, ni ser bilderna som hänger vid buketten, det är foton på personer som på ett eller annat vis inte kunde deltaga vid bröllopet,
 visst var det en fin tanke.



vackra tärnklänningar och matchande fina buketter, och som ni ser på en bild, inte är det ett måste att alla tärnor behöver ha likadan klänning eller rent av samma färg. Tycker att det blir lite mer liv och personligt med olika


Dukningar kan man göra i mängder, allt från lyxiga till handplockade ängsblommor, och det är valet av stil på bröllopet som  får sätta gränserna. jag tycker att denna dukning med grönsaker varvat med blommor är riktigt rolig och annorlunda, kanske passar den matintresseade, eller dukning i grönsakslandet...tänk vad roligt att göra ett trädgårdsbröllop...


Hittade även lite roliga bilder på saker man kan göra på ett bröllop, jag har även vanan inne här, då jag flera gånger har varit toastmadame och tärna, så vill ni ha några tips tveka inte att fråga. Denna idé tyckte jag var lite kul, så att brudparet får ett minne från självaste dagen.



ÅÅÅH var inte detta för gulligt...man smälter nästan...


VACKRA KLÄNNINGAR 
och jag har alltid varit svag för fina paraplyer på bröllopsbilder
Visst är det läckert?


Inspiration på bröllop i utemiljö, i en hage med enbart vita stolar och blomblad.



  Pampigt i färgerna blått och lila



Eller bara ljuvligt vitt...detta är nog mina favoriter, vilka miljöer.

Även jag bjuder på några läckra inspirationscollage.



 En sådan här tärnbukett gjorde jag till en tjej förra sommaren, med endast brudslöja i. Jag som tyckte att brudslöja kändes lite gammalmodigt och trist, fick verkligen tänka om. 
Men den blev helt fantastisk...


Vilken fantastisk bild, egentligen inte så svår att göra, glascylindrar eller gamla konservburkar i glas med ljus i och ett hav av blomblad.




 visar även här en bildkavalkad av frisyrer som funkar perfekt på bröllopsdagen...

Detta var ett axplock av alla fantastiska och inspirerande bilder från min bröllopsmapp.
Hoppas att ni fick lite inspiration till ert kommande bröllop, eller vem vet det är kanske nu ni tar slag i saken...dessa fantastiska bilder är hämtade från pinterest. 

Dröm söta bröllopstankar...
Hoppas att vi ses i butiken i morgon!
Kram Lina

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vilken härlig sida! Fick jättemånga fina tips! Tack! Det behövs så här i sista stunden(gifter mig nu på lördag 29/6-13). Tack igen!!!