lördag 21 april 2012

Bästa vännens Bröllop i Taihland..

Gokväll..... =)
Precis hemkommen från grannstaden Göteborg..
Dagen blev inte alls som planerat.. igår efter jobbet åkte jag och hyrde massor av filmer, för jag tänkte ha en sådan där da där man inte går upp ur sängen och kört filmrace..
 Men när jag vakna var jag inte alls sugen på det.. Utan att åka till Göteborg för att leta rekvisita till ett kommande jobb nu i maj, har fått uppdraget av ett klädföretag att under 2 veckor agera stylist vid fotning för höstens kataloger.. samt ansvarig för all rekvisita...
Även här jobbar vi efter tema och det blir 3 kataloger med vardera tema och kände att det sista temat hade jag inte tillräckligt med rekvisita till.. kan ju meddela också att det blev ju stop i alla favorit butikerna oxå.. så nu är vårgarderoben uppdaterad med lite nya skor, kläder & accessoarer...
Men då man alltid jobbar hinner man aldrig göra åt några pengar..så var allt värd det..=)



Har nu letat som en tok efter cd skivan med alla bilder från min kära väns bröllop men finner den inte, ligger säkert på jobbet..
Men hade några få jag tagit själv.. så ni får hålla tillgodo med dessa..
I november 2010 var det dax för min Johanna & Chris att gifta sig i thailand...
Ett helt fantastiskt bröllop... självklart på stranden... Johanna överraska oss alla med att sjunga en sång för Chris och johannas far spela gitarr... jag kan lova att det var inte en endaste torr kind på någon av oss.. sååå vackert & personligt...

Efter vigslen var en stor härlig grillbuffe uppdukad på stranden under ett stor vitt tälttak med massa hängades ljuslyktor.. med vita klädda stolar och blommor i överflöd.... ljudet av vågor som slog in mot stranden...




Johanna och jag har hållt ihop som bästisar sen vi var 2 år.. och när frågan om att få vara tärna kom.. bidde man ju alldelles rörd!!! Sen ville hon att jag skulle göra brudbuketten... Och det ville jag ju så gärna.... Vi hade i förväg beställt blommor som Johanna önskade.. Kan lova att är det mycket planering för ett bröllop hemma här i sverige.. Så är det väldans mycket att förbereda och tänka på om man ska hålla det utomlands....


Morgonen i ära och blomsterleverans skulle komma.. men den kom inte, timma efter timma gick och tro mig jag blev allt stressad.... något hade gått galet.. men en av mina goda egenskaper är ju att jag alltid ser lösningar på allt... hela trädgården runt hotellet var fylld med blommor.. sen leta jag upp en liten lokal blomstershop.. ska sägas att de inte är som vi är vana vid hemma..=)



ja jag tog helt enkelt vad som fanns... Johanna hade önskat mycket rosa med något inslag av rött.. maffig och blommor hängandes längst med klänningen....
Vad tycker ni, jag fick allt till det ganska bra efter förutsättningarna..=)
Kan säga att jag va grymt stressad över att blommorna skulle lossna från den lilla lilla oasis hållare... Men hade säkrat upp varenda liten blomma i varandra.. så den höll hela kvällen...=)



Lilla sötaste Wendy var också tärna...




Och när man är så här liten.. vill man inte hålla någon tärnbukett..så vi satte våra blommor på magen och i håret......=)


Kan verkligen verkligen rekomendera ett bröllop i thailand!! miljön servicen maten allt är oslagbart!!!
Och nu till priset.. min vän räkna på det och en fest hemma i sverigen för ca 100 personer.. kosta lika mycket som 3 veckor för dem i taihland.. inkl bjuda sina gäster på en dagsutflyckt med båt, snorkling och mat dagen innan, allt jippo på bröllopsdagen samt dagen efter med härlig brunch på stranden... för samma kostnad... helt klart värt det!!
Sen klart det blir lite dyrare för sina gäster.. men är man ute i god tid.. kan man ju planera det som sin semester.... Som många valde att göra..


Bröllopstårtan var gudomligt god precis som all annan mat.....


Efter tårtan va det eldshow på stranden..sen var det liveband och dans.. karoke och massa trevligt hela natten lång..... verkligen ett minne för livet!!!



Nu blir det filtajm.. för imorgon blir det jobb.. ska fixa lite saker åt resturang Vinci..Sen en konsultation i äspered, hus som ska säljas... och sen ska vi sätta upp staket utanför Hjärterum... ett måste från gatukontoret då vi utnyttjar stor yta utanför butiken.. först och främst är det väl för att underlätta för synskadade..
Så pappsen har snickrat hela vecka... så det blir att sätta upp detta imorgon...

Ha en go lördagskväll så länge...
Imorgon återkommer jag här på bloggen med lite mer info om vår kundkväll på torsdag.....
kram....


Inga kommentarer: