söndag 6 maj 2012

Text & citat söndag....



Fin fin söndag!! mer av detta härliga väder.. ä ju galet va det gör för humöret och energinnivån...
trots sent partaj igår..vakna jag tidigt.. och slängde på mig målarkläderna och sprang över 200 kvadrat terassgolv med pensel... gott va det gjort.. men ska villigt erkänna att lite mör i knä & rygg..=)
Sen va det dax för att svira om för att åka in till salong Barbershop på sandwallsplats..Gjorde om åt gänget där för ca 1,5 års sedan..Men nu så här till våren önska det lite färg... så med ganska enkla medel så bidde de helt nytt..
En läcker rosa sammetsoffa och två sammetsfåtöljer blev det.. sen komplettera jag med lite rosa detaljer här och där.. vackra rosa mårbacka pelargonier, rosa sammetsskärmar till lampfötterna.. mm

Nä det var klart va det dax att förbereda för morgondagens fotning, nytt tema och ny rekvisita.. så nu är bilen fullpackad och jag laddad för en rolig fotodag.. ska bara nu ut i skogen för att fixa lite mossa, tall och granris... till rekvisita..då det är lite vintertema som gäller...

sen ska det njutas av söndagkväll.. köpte ett helt gäng nya inredningsmagasin.. va evigheter sen.. så hoppas få rejält med inspiration... innan de är dax för kudden....



Ikväll så går huvudet på högvarv inför temat imorgon.. med rekvisita och ideer..så känner att de blir för mycket att sätta mig in och ge er inspiration om något helt annat... så ikväll bjuder jag på lite citat från "text & citatmappen"













I butiken har vi flera citat tavlor... denna kostar 398kr och kommer från Pb home....


Denna gilla jag.. för visst har man haft flera dagar.. (iallafall jag) som man verkligen bara vill ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet och glömma verkligheten för en dag...







Allt är inte alltid vad de ser ut att vara.. och i min branch så finns det ju kopior på kopior.. och ja man får ju oftast vad man betalar för.. ett bra exempel är blockljus.. för många kan två blockljus se identiska ut... men priset kan skilja rejält... men jag kan lova att det dyrare med all säkerhet har fler brinntimmar, och rinner antagligen inte.. och hela massan brinner upp...

Likaså med soffor... även här kan de se likvärdigt ut... men börjar man ställa frågor om slitstyrka på tyget, material i stoppningen, avtagbar och tvättbar klädsel, tyg på båda sidor av dynorna.. material på stomme mm.. allt detta som påverkar livslängden..

Och visste ni att det även finns olika kvalitetsnivåer på blommor! även här ser de lika ut.. men kan skilja i pris...Hos oss på Hjärterum finner ni bara 1 kvalitets blommor!!

oftast blir det dyrt att köpa billigt!






Ja världen hade allt vart betydligt trevligare om många av medmännsiskor inte var så snabba på att dömma och baktala andra medmännskor....




Ja ibland får man bara bestämma sig för att det är bra eller ska bli bra.. även fast det inte är det för stunden!......






Nu är det skogsmulle som gäller!! Go söndag kväll alla bloggläsare.....




Ps.. Ni har väl inte missat att vi nu tömmer butik och våra lager på alla våran textil... 50% på alla överkast, kuddar, gardiner, hissgardiner, dukar stolsdynor, stolsöverdrag... i  fredags fyllde vi på massa nytt från lagren...
varmt välkomna in till tjejerna i butiken vi håller öppet 10-18 hela veckan lång....



Inga kommentarer: