torsdag 5 juli 2012

Årets första potatis skörd


Hej alla läsare!!

Vilka härliga sommardagar, i dag tog jag upp mina första potatisar. Det är med lycka jag letar fram de söta potatisen ur jorden.
De är helt fantastiska, behöver inte skalas och smakar gudomligt gott med en klick smör. 
 I växthuset växer så det knakar, tomaterna har kommit men det är några veckor kvar för skörd.
Mina Plättar i luften har blivit tok stora, de inhandlade jag till förra sommaren så övervintrar jag dom i köket.  
Med stor kruka och bra jord kan man få dem att bli hur stora som helst.
 Framför mitt pilstaket har jag satt vinröda solroser, de har dock inte kommit så långt ännu, men i slutet av sommaren kommer det att bli super fina till mina rostiga krukor.
Jag njuter av livet, Ha en skön sommar!
Kramar Petra





Inga kommentarer: