lördag 29 september 2012

Galet härlig Lördag!!

 
Vilken Lördag det blev!!
 
Idag va det min Lördag.. klockan 10.00 öppnade jag och det verkligen bara ösregna.. Jag tänkte att det blir en lugn lördag med undran om någon skulle våga sig ut...
 
 Men så fel jag hade..!! Från strax efter 11 fram till stängning kl 16 så var butiken bokstavligen överfull!! så mycket folk..
Lördagar är verkligen den bästa dagen på hela veckan att jobba i butiken.. butiken är alltid tipp topp.. man kan bara fokusera på Er goa kunder... alla kunder är lediga & glada.. och idag såå shooping sugna!!
Möbler, massa av vårt marockanska porslin, mängder av vinter jackor.. och såå mycket kläder som fått en ny garderob...
 och en hel del annat oxå...
 
 
 
Mängder av tjejgäng va inne.. och jag förstod på många av dem att de inte var härifrån... de va visst nått happening på Grand som gått busslast hit.. och många hade blivit tipsade att besöka lilla Hjärterum... Sådant värmer, och en dag som denna att se att hela sortimentet gillas och köps.. gör ju att man inte vart helt ute och rest när man köpt in...=)
 
 
I veckan som gick hade jag fin besök av fotograf Ulrika Göransson.. hon fotade The Factory
 (så kommer krogen heta som jag inrett nu i två månader..). Om två veckor är det premiär.. I söndags var jag klar!! i tisdags fotade Ulrika varenda skrymsle och vrår.. gissa om jag bara vill visa er nu!!! Men de går ju inte... men lovar så fort premiären har vart ska ni få ett bildhav på det jag skapat...
 
 
I onsdag hälsa Ulrika på i butiken.. och fotade ett 100tals kort... kul att ha riktigt fina bilder på butiken.. och massa närbilder på godbitar... som jag behöver till alla kommande annonser i sköna hem och allt i hemmet.....
 
 
Idag bjuder jag på bilder från butiken på hur det ser ut i skrivandes stund....
 
 
Posterna som Stina bloggade om igår.. har sprungit iväg idag... massa fina motiv!!

 
Efter en grym bra dag på jobbet.. blev det direkt lite afterwork med en av bästa vänninorna på Babbels.. mm va gott och trevligt... det pratades massor om förändring på både det ena och andra.. och en gemensam längre resa i januari... Ja vi håller tummarna att vi får tid och kan skrapa ihop en lite resekassa....
 
Nu blir det filmmys med familjemedlemmarna... och längtar efter att få sovmorgon imorgon inget jobb på agendan!!!
 
 
Däremot om jag får en liten lucka kanske jag tittar in med en liten bloggtävling tänkte kombinera en sak jag behöver hjälp med i ihop med tävling för de va ju evigheter sedan vi hade här på bloggen!!!
 
Nu önskar jag Er en härlig Lördag NJUT!!!
KRAM.. Ann-Louise
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: