söndag 30 december 2012

Min Julklapp från mina töser & från mig själv....=)

Gokväll Vänner
 
Va säger ni man har ju verkligen inte koll för va det är för dag..Nu när de är så mycket klämdagar..
Men söndag är det.. och denna söndag har vi tillbringat i butiken och lagren i stan.. Bokslut har vi vid årskiftet...Så det innebär inventering.. allt allt ska räknas.. Och det är nu gjort.. gick mycket smidigt.. Kan ju bero på att chefen (jag) har börjat lära sig att köpa in lagon rätt...=)
Så efter en fin höst och fantastisk Jul så är det inte så mycket varor kvar.. Lagren nästan ekar..så tomt ä det.... Gott det innebär utrymme nu inför mässorna...att köpa in massa nya godbitar.. jag längtar....=)
 
 
Måste bara få visa min Julklapp jag fick av mina goa töser... Petras egen tillverkade rost kruka..fylld med massa godsaker, paket och fin text...
 
 
 
Super gott bröd, sockerkaka, godis som avnjöts på själva Julafton...
 
 
 
 
 
 
 
I trådrullen här var ett långt brev..skrivet av Stina med fin text.. och en klapp som innebar gemenskap... alla töser ska bjuda chefen på middag och kreativ pysseldag ute hos Petras Garge..
så kul... jag ska allt göra lite fler sådana här rostiga krukor.. som även går göra fodrade för vintren....=)
 
 
 
 

 
Även mina töser har vart snälla..=) så även de fick klappar från chefen.. årets tema gick i butikens jultema... skog och djurtema...
med ett paket med ett passande innehåll till dem vardera...
 
 
 
Visst är det kul att göra vackra paket och att ge bort..visa uppskattning för året som gått.. även lite gåvor gjordes till några av våra fina företag som anlitar oss gång efter gång, och som är en gläjde att samarbeta med....
 
 
 
Grunden fick bli en vacker träback.. sen lite juteväv på det.. mjuken.. våra fantastiska djur från By Nord.. sötaste mjukis renarna fann jag på Buketten.. Och vackra fåglen upptill hos Mariella som kvittrar så vackert så fort man passerar.. Har haft min egna här hemma ett tag.. och så fort missarna går förbi.. så blir de allt lite fundersamma...
Även den fina trofen som hänger på självaste paketet är oxå inköpt på Buketten...

 
 
 
 
 
 
Julklapp till mig själv.. Gjorde jag min första köp på nätet nånsin... det blev en Kameran ovan.. den ska anlända här imorgon Nyårsafton...=)
Man kan ju säga att det även blir en gåva till er söta Bloggisar.. För nu förhoppningsvis kommer ni kunna få njuta av bättre foton här på bloggen..=)
Ska bara lära mig den först....=)
 
 
Imorgon är det självaste Nyårsafton..och jag har inte många punkter kvar på mitt milslånga att göra lista... för visst är de så skönt... att få gjort allt på detta sidan året.. och starta nya året med bara nyheter på alla dess plan....=)
 
 
Syster yster som idag fick äran att inventera all julgranskulor..va inte lika nöjd..=) va lite tidsrävande då de ä lite ömtåliga..=)
men vi har fantastisk fina kulor kvar.. till 50% och som är jättevackra att bara lägga som dekoration på Nyårsdukningen imorgon....
 
även de vackra handgjorda pärl stjärnorna är vackra att lägga ut på bordet!! eller knyta fast på tygservetterna....
 
 
Såg att vi nu har mer än 5000 vänner på Facebook.. så kul... Imorgon ska jag läsa igenom alla kommentarer som är långt över 2000..för att sen presentera en Vinnare!!
 
Så håll utkick imorgon mina vänner.. det kanske är ljust Dig jag kommer hem tilll..
går fint att tävla fram till minst 16.00 imorgon....
 
Go söndagkväll så länge....=)
 

Inga kommentarer: