torsdag 30 maj 2013

"Vintage mattan viskar ta med mig hem"

Vilken Sommarvärme..
Vart helt okej och vart ute hela veckan och fotat.. lite färg på näsan har man allt fått...
 
Sitter här ikväll och förbereder mig för ett möte imorgon, tredje träffen med ett par från Tylösand.. Jag ska inreda deras nya gemensamma hem här om några veckor..
Så imorgon ska vi träffas på Artwoods showroom och provsitta. känna och klämma på allt vackert Artwood har i sitt sortiment... Och välja ut alla möbler till huset..
 
 
Har även hunnit in en sväng på pinterest här ikväll och fastnat för dagens alla bilder i blått..
Jag själv har aldrig vart så mycket för färg.. Men har allt gått och blivit lite småkär i alla dessa smutsiga blåa & turkosa toner...
 
Vi har en ursnygg vintage matta i en blåturkos precis vid entren.. och jag tycker mig allt att varje gång jag går förbi.. viskar den " ta med mig hem"....
Så ja det kanske allt blir lite blått inslag här hemma..
 
Skulle ju börjat lite renovering här hemma i våras.. Men alla jobb har gjort att mitt egna hem har hamnat längst ner på prio listan... Men tro det eller ej efter allt jobb denna vår.. så har jag för första gången någonsin streckat mig fem veckor för ledighet denna sommar... inte rad så  klart..
Men ändå fem veckor helt galet... undrar om jag fixar va ifrån mitt härliga jobb så länge.. iallafall min tanke är att dessa veckor bara vara i mitt hem och iordningställa det precis som jag vill ha det...
Ja i augusti vet vi.. om det blev nån semester och om det blev nån renovering..
Kanske bara väljer att absolut inte göra något mer än bara ha de gott och göra vad som faller en in...
På en strand som nedan....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Njut nu av denna härliga torsdagkväll.. så gott när dygnet blir " längre" av värme och ljuset....
Torsdags kram till Er alla goa...
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Samma här har alltid tyckt illa om blått men i år har det smugit in en massa . Det är kuddar i jeans och blåa nyanser på altanen kuddar i en härlig blå färg från lexington inne så snyggt tillslöt vitt och rotting kram h