tisdag 8 april 2014

Det närmar sig...

PÅSK. 
 Fast att jag inte brukar göra så påskigt hemma, blir jag ändå lite sugen på att ta in lite ris,blommor grenar, ägg,vaktelägg, och göra det vårigt och fräscht

Vi brukar träffas några vänner på påsk och laga god mat och då är det alltid trevligt med fina dukningar, så har börjat spåna lite. 



 


hittade några inspirationsbilder på påskiga dukningar.

Jag blev också lite sugen på att påskpyssla, tänkte i år göra cementägg, cement är ett av mina favoritmaterial, och så färgen också, naturligt och rustikt. och så ganska enkelt hoppas jag.

Här ser ni hur man gör.


Tänkte även måla några ägg i griffelfärg, perfekt att skriva namn på till bordsplaceringen på påskbordet. 


En annan rolig grej som jag också ska testa är att klä äggen med tidningspapper...jag älskar det svartvita och så bokstäver och text, visst är det fint?


Eller varför inte måla enkla figurer på, som här mustacher

 
 
eller bara stämpla på äggen.
 

Hittade även denna inspirationsbild som jag bara måste göra, perfekt som Ellies första påskägg.

 

Vad ska ni alla bloggvänner göra för påskpyssel?

 Är ni inte pysselsugna så vet jag att töserna i butiken har fyllt upp med massor av ägg, fjädrar, blommor och grenar, så att det kan bli påsk hos er också.

Tisdagskramar 
Från Lina

Inga kommentarer: